در این مقاله ما به بررسی و آشنایی با دستگاه پوز و شرایط درخواست کارتخوان میپردازیم لطفا تا انتهای مطلب با ما باشید.
درخواست کارت خوان، امروزه برای تمام کسب و کارها، چه آن هایی که خرده فروشی کالا دارند.
و چه برای مشاغلی که در شرکت پخش و عمده فروشی انواع کالا فعالیت می کنند، لازم و ضروری است.
همه چیز درمورد کارتخوان سیار
معاملات روزانه بسیاری از مشاغل توسط پول نقد، چک، سفته، پرداخت با کارت اعتباری و یا ترکیبی از این روش ها انجام می گیرد.
در حال حاضر دستگاه های کارت خوان یکی از اساسی ترین نیاز مشاغل خرد و کلان به شمار می روند؛
یک دستگاه کارت خوان یا در اصلاح، دستگاه POS، راهکاری مؤثر برای ثبت خرید و پرداخت هزینه کالا به صورت الکترونیکی است.
دستگاه POS چیست؟
نام دستگاه POS، مخفف اصطلاح انگلیسی عبارت “Point of Sale” است؛ به عبارت ساده، معنای این عبارت این است:
“نقطه فروش”. با توجه به معنای عبارت دستگاه POS، این دستگاه یک ترمینال پرداخت نقدی، درست در محل خرید کالا محسوب می شود.
انواع دستگاه های کارت خوان توانایی قرائت انواع کارت های اعتباری و کارت هدیه بانکی را دارند.
با درخواست کارت خوان، دستگاهی را خریداری می کنید که قابلیت نمایش اطلاعات پرداخت و پردازش عملیات پرداخت وجه را از ترمینال بانکی دارد. البته به یاد داشته باشید که استفاده از هر گونه دستگاه POS در هر کسب و کار خاص مستلزم تنظیمات و البته رعایت قوانین معینی است.
درخواست کارت خوان همواره باید با نیاز مشاغل هماهنگی داشته باشد، بنابراین قبل از آغاز عملیات خرید یکی از انواع دستگاه POS، حتماً با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید.
شرایط و مدارک لازم برای درخواست دستگاه کارت خوان چیست؟
درخواست کارت خوان نیز مانند سایر امور اداری، نیازمند گذر از مراحل قانونی است.
دستگاه POS یا دستگاه کارت خوان برای مدل های مختلف کسب و کارها کاربرد دارد. به همین دلیل تمام افراد حقیقی و حقوقی می توانند نسبت به درخواست کارت خوان اقدام نمایند.
شرکت های زیادی در زمینه واگذاری دستگاه POS به افراد فعالیت دارند.
این دستگاه ها را می توانید هم از بانک های مورد نظر و هم از شرکت های معتبر تهیه کنید.
برای درخواست کارت خوان به صورت فرد حقیقی یا حقوقی باید مدارک هویتی خود نظیر شناسنامه و کارت ملی، حساب بانکی معتبر، جواز کسب، سند مالکیت مکان کسب یا اجاره نامه و کپی آن ها را در اختیار داشته باشید.
پس از ارسال درخواست کارت خوان از سوی متقاضی، قرارداد خرید دستگاه کارت خوان سیار به صورت قانونی برای شما تنظیم خواهد شد.
قابلیت های انواع دستگاه POS (کارت خوان) چیست؟
با درخواست کارت خوان، دستگاهی را در اختیار خواهید داشت که توسط آن می توانید موجودی کارت بانکی را پرینت بگیرید؛
خرید شارژ تلفن همراه را انجام دهید؛ قبوض خود را پرداخت نمایید و پرینتی از صورتحساب خود داشته باشید.
امروزه تقریباً تمام بانک ها دستگاه های کارت خوان را در اختیار متقاضیان درخواست کارت خوان قرار می دهند.
قوانین دریافت دستگاه POS به طور کلی یکسان است اما بهتر است قبل از دریافت این دستگاه ها، با کارشناسان شرکت های معتبر و یا بانک مربوطه مشورت نمایید. با دستگاه کارت خوان، عملیات پرداخت وجه نقد کالاها به سرعت انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به بانک ها یا انتقال چک نخواهد بود.
نمایندگی کارت خوان سیار این امکان را برای صاحبان مشاغل، افراد حقیقی و حقوقی فراهم ساخته اند
که به راحتی با تهیه یکی از انواع دستگاه پوز سیار بتوانند در هر مکان و بدون نیاز به سیم کشی و … از خدمات بانکی استفاده کنند.
اگر شما هم صاحب یک کسب و کار خاص هستید و قصد دارید یک کارت خوان سیار برای خود خریداری کنید،
توصیه می کنیم از خدمات مشاوره خرید در نمایندگی کارت ها استفاده کنید. برندهای متنوعی از انواع دستگاه کارت خوان سیار در بازار موجود هستند که ممکن است در انتخاب آن ها با مشکل مواجه شوید.
در مراکز نمایندگی یا شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند، علاوه بر راهنمایی خرید، سایر خدمات مانند آموزش کار با دستگاه، پشتیبانی و تأمین امنیت نیز به مشتریان ارائه می شوند.
کارت خوان های سیار اکثراً برای آن دسته از کسب و کارها به کار می رود که به نوعی، مشاغل متحرک محسوب می شوند و روزانه با حجم زیادی از فروش کالا مواجه هستند؛ میوه فروشی های خیابانی، انواع خوراکی فروشی های کنار جاده ها، پیک های موتوری اغذیه فروشی ها و …، نمونه های بارزی از مشتریان اصلی برای استفاده از دستگاه کارت خوان سیار هستند.