خرید و فروش اقلام دارویی بدون مجوز در فضای مجازی ممنوعست


خرید و فروش اقلام دارویی بدون مجوز در فضای مجازی ممنوعست فاما کیش: به گزارش فاما کیش، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با هشدار به شهروندان درباب تبلیغ و خرید و فروش اقلام دارویی در فضای مجازی، اظهار داشت: خرید و فروش اقلام دارویی بدون مجوز در فضای مجازی غیرمجاز است.


به گزارش فاما کیش به نقل از خبر آنلاین هرمزگان، سرهنگ احسان بهمنی در تشریح این خبر اظهار نمود: دارو از آنجاییکه اصالت محصول، مکان تولید و عرضه آن به مشتری بصورت دقیق قابل اثبات نیست و با سلامتی مردم سروکار دارد جز کالاهایی به حساب می آید که عرضه آن در فضای مجازی پیگرد قانونی به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مخاطرات فروش دارو در بستر فضای مجازی در ارتباط با داروهای دست ساز می شود که شهروندان هرگونه تبلیغ و فعالیت در این حوزه را با پلیس فتا استان در بین بگذرانند.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان تاکید کرد: مسئولیت اولیه و خسارت حاصل از خرید مواد دارویی در فضای مجازی بر عهده خریدار است، ولی پلیس نیز موارد تخلف را به شدت پیگیری و با متخلفان با سلامتی مردم برخورد می کند.
سرهنگ بهمنی اظهار داشت: جبران خسارت خرید و فروش های بدون مجوز در فضای مجازی به علت شگردهای گوناگون مجرمان در توزیع و تجمیع پول، دشوار است و امکان دارد مالباختگان هیچ گاه نتوانند خسارت های متحمل شده را، جبران کنند.
این مسئول انتظامی عنوان کرد: مهندسی اجتماعی و توان گفتمانی کلاهبردار به حدی قوی است که خیلی از افراد را به خاطر دو عامل مهم کنجکاوی و طمع تحت تأثیر قرار می دهد.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان ضمن اشاره به رصد و اقدام های پلیس در مبارزه با کلاهبرداری اینترنتی، تصریح کرد: مشارکت مردمی با اهمیت ترین عامل در شناسایی و برخورد با مجرمان پیش از فراگیر شدن عرصه جرم است.



منبع:

1403/07/01
08:58:25
5.0 / 5
193
تگهای خبر: اینترنت , خرید , فروش , مجوز
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش