در دیدار وزیر گردشگری و سفیر تركیه در ایران مطرح شد

ترکیه خواست ایران خودش را تبلیغ کند


ترکیه خواست ایران خودش را تبلیغ کند فاما کیش: به گزارش فاما کیش، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار سفیر ترکیه در ایران، در رابطه با مولانا، علاقه ایرانیان برای سفر به ترکیه، لزوم تبلیغ هدفمند ایران در ترکیه، برگزاری هفته فرهنگی مشترک و نمایشگاه های موزه ای در دو کشور و دیگر راه های گسترش روابط، گفتگو کردند.


به گزارش فاما کیش به نقل از ایسنا، سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شنبه ۳۰ فروردین ماه در دیدار با سفیر ترکیه در ایران با تکیه بر ریشه های تاریخی و فرهنگی پیوند دو کشور، اظهار داشت: روابط ایران و ترکیه صرفا یک رابطه سیاسی یا دیپلماتیک نیست، بلکه مبتنی بر پیوندهای ریشه دار تاریخی و اشتراکات فرهنگی است که از دوران عثمانی تابحال استمرار یافته است.
او با اشاره به جایگاه جهانی مولانا اظهار داشت: مولانا شخصیتی جهانی و متعلق به فرهنگ انسانی است. او می تواند محور همکاریهای مشترک فرهنگی میان ایران و ترکیه قرار گیرد و به مثابه پلی برای گفت وگوهای تمدنی عمل کند.
صالحی امیری با اشاره به علاقه مردم ایران به سفر به ترکیه، اظهار داشت: علت این علاقه نه فقط امکانات گردشگری، بلکه اشتراکات فرهنگی است. در مقابل، جامعه چند میلیونی علویان ترکیه هم مشتاق سفر به ایران هستند و علاقه دارند از اماکن مذهبی و فرهنگی همچون مشهد و آرامگاه حاجی بکتاش ولی در نیشابور بازدید کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ایران را کشوری غنی از نظر ظرفیتهای گردشگری دانست و تصریح کرد: ۲۸ اثر ثبت جهانی، بیشتر از ۴۳ هزار اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه فرهنگی و تاریخی در سراسر ایران، کشور ما را به مقصدی ممتاز برای گردشگران جهانی مبدل کرده است.
صالحی امیری با اشاره به ظرفیت ایران در صنایع دستی، اظهار داشت: سالانه بیشتر از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داریم که قسمتی از آن بصورت چمدانی به انجام می رسد. ترکیه می تواند شریک مهمی برای توسعه صادرات صنایع دستی ایران باشد.
او با استقبال از سرمایه گذاران ترک، اظهار داشت: در تلاش هستیم سالانه ۱۰۰ هتل جدید در ایران راه اندازی نماییم و از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ترکیه در این زمینه استقبال می نماییم.
صالحی امیری با تکیه بر آینده نگری در روابط دو جانبه، اظهار داشت: پیشنهاد من این است که یک تفاهم نامه جامع و نوین با افق های جدید فرهنگی، گردشگری و اقتصادی بین دو کشور تدوین و به امضا برسد.

جاذبه های گردشگری ایران در ترکیه معرفی و هدفمند تبلیغ شود

حجابی کرلانگیچ، سفیر ترکیه در ایران هم در این جلسه اظهار داشت: روابط ما با ایران فراتر از روابط معمول همسایگی است. ایران و ترکیه همواره همانند دو ملت در هم تنیده با اشتراکات فرهنگی زیسته اند. اگر روابط فرهنگی و اجتماعی مان را تقویت نماییم، این هم گرایی در سایر حوزه ها هم منعکس خواهد شد.
او خواهان معرفی جاذبه های گردشگری ایران در ترکیه شد و بر لزوم تبلیغات هدفمند در این زمینه تاکید کرد.
علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم با اشاره به همکاری ایران و ترکیه در ثبت جهانی آئین افطار، پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی مشترک و نمایشگاه های موزه ای را عرضه کرد.
انوشیروان محسنی بندپی، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم بر تشکیل کمیته های فنی برای توسعه همکاری در عرصه های گردشگری همچون غذای حلال و زیارت تاکید کرد.
مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از توافق با شهردار استانبول برای ایجاد مکانی ویژه عرضه صنایع دستی ایران آگاهی داد و این اقدام را گامی مهم در توسعه بازارهای بین المللی مطرح کرد.
علی اصغر شالبافیان، رئیس مرکز سرمایه گذاری این وزارتخانه هم با اشاره به علاقه مندی بخش خصوصی ترکیه برای حضور در بازار ایران، اظهار داشت: درحال تدوین بسته های مشاوره و تسهیل گری برای جذب و هدایت سرمایه گذاران ترک به پروژه های گردشگری ایران هستیم.


1404/01/31
12:31:11
5.0 / 5
15
تگهای خبر: بازار , سرمایه گذاری , سفر , صادرات
این مطلب فاما کیش را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب فاماکیش چیه؟
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

famakish.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فاما كیش محفوظ است

فاما كیش

تجارت و گردشگری در کیش

راهنمای جامع شما در دنیای تجارت و گردشگری کیش ، کیش را با فاما کیش تجربه کنید